Memori Terindah Dalam Hidupku...

Memori Terindah Dalam Hidupku...

Saturday, February 12, 2011

Jalan Jalan Cari Ikan

semalam ada pasar sabtu...kat sini pasar tu dari pagi sampai malam... oleh sebab cik abang x balik semalam malas nak p pasar sorang2...tunggu cik abg balik dulu... kul 2 tu p ofis jap kemas barang2 yang nak di masuk ke bilik ofis baru... so dlm kul 4 balik tgk ulangan raja lawak sebab malam semalam x tengok lagi... pas abis raja lawak kami berdua merempit jer p pasar dah puas naik keta sekali sekala merempit mcm best jugak... melalak aqmal tgk umie ngan abah tinggal dia naik berdua jer....awek keta honda dok perhati jer couple naik motor ni... mesti dia ckp..rapat giler minah ni dok atas motor..he3. biarla laki aku...hu3.

sampai pasar aku beli ikan.. abg nak makan ikan bawal masak merah.. beli jugak ikan kerisi favourite dia... jalan2 ternampakla keladi... sejak arwah mak meninggal dah x pernah mkn asam pedas keladi... so aku belila seikat dlm rm2 jer... dah puas pusing beli sayur n buah2an kami pun balik merempit lg... abg bwk laju sebijik mcm mat rempit..takut aku... siap lumba ngan pakcik sebelah...he3...

inila aktiviti hari minggu aku...memasak...hobi yang menguntungkan cik abang ngan anak....bila masak asam pedas keladi ni teringat sgt kat arwah mak ngan arwah kak jah.. diorang suka sgt mkn... keladi ni klu pas pantang xleh makan... mujur fariha dah leh jalan... kira halal berhalal la teringin nak makan... so aku masakala2 org pantang mkn...cuma tambah lada hitam sikit supaya asam pedas tadi panas supaya boleh cover sejuk tu bila masuk dlm perut...tu pertua mak mertua ku... so selesai tumbuk menumbuk inila hasilnya... cik abang x suka asam pedas ngan keladi so aku wat menu lain tuk di ngan anak2... ikan kerisi lada kering tumbuk... ini klu dia makan pasti menjilat jari...mmg dia suka sangat ni... tambah pulak ngan sayur kobis telur turun temurun... arwah mak suka wat ni... kami mmg suka makan termasukla cik abang sorang ni....




lupa pulak...pg tadi sempat aku mengoreng mee hailam... buat 2 version yang pedas ngan x pedas...anak2 ngan bibik sama naik xleh makan pedas...





No comments:

Post a Comment