Memori Terindah Dalam Hidupku...

Memori Terindah Dalam Hidupku...

Saturday, January 8, 2011

Aktiviti aku hujung minggu ni...

Semalam hari sabtu turun Kuantan nak service keta... kononnya kat muadzam xder pelik jugak aku.. ikut jela bos kita ni... org nak servis keta kita pun syukur dah.. rupanya nak tukar spring...hai pasni jumpa bumper menyerongla aku... dah minat dia..ikutkan sajela....singgah makan kat sara thai tengahari tu... abang order lauk favorite dia ayam goreng berlada and telur dadar (mcm bini dia x reti buat).. aku mcm besa tomyam seafood jela... tapi abang kata ayam tu bukan mcm tu..katanya penah mkn kat seremban lg sedap... so aku geram nak cuba resepi ni... mlm pulak kami makan kat ketupat sate kajang...kitorang makan sate jela...tp ader menu dia nasi lemak kukus pulak..tp abang kenyang lg mase tu xnak mkn nasi... so aku kata biar aku try wat pg esok nasi lemak kukus tu... tersenyumla en abang kita ni... (jimat duit aku...sume bini aku nak cuba...kata abang dlm hati...he3)

balik rumah dah lewat..terlupa nak rendam beras wat nasi lemak kukus...lewat sikitla sebab pagi baru rendam...sempat sejam jer... siap dah p ambik daun pandan belakang rumah...kukus dulu beras tu lebih kurang 30 minit...

sambil tu aku siapkan bahan wat daging goreng cili kering... kebetulan beli daging rusa so watla daging rusa jer... dah empuk tu aku masuk bawang putih, bawang merah, lada kering...goreng sampai garing...last masukla perasa and bawang besar...sampai sebati...goreng sampai kering...
hasilnya...ni dia....abang kata sedap.... ni yang dia suka ni.... best dari restoran seremban tu...(he3 ambik hati je kot...tp klu tgk cara mkn memang nampak sedapt tu...dah siap 1 menu...
Daging goreng cili kering

next aku setelkan nasi lemak kukus aku tu...cara buat lebih kurang macam wat nasi dagang..cumer x bubuh halba jer... wat sampai masakla beras tu...
ok now nak wat sambal ikan bilis pulak... nasi lemak kalau xder sambal bilis x cukup rasenya.. ni senang jer sume orang pandai buat... so hasilnya nasi lemak kukus + daging rusa goreng cili kering... wow sarah kata delicious...he3

Sambal ikan bilis


nasi lemak kukus + daging rusa goreng cili kering


so siapla menu breakfast + lunch untuk hari ahad ni... dah makan berat so jom kita exercise pulak.. main game dance kat ps2 ngan sarah..

ni pulak trial aku wat steak daging rusa, coslow ngan kentang putar...wah sume nak cuba..klu gini gayanya peti ais kena upgrade ni (kot2 abang baca..he3) nak beli stock x muat peti ais kecik.. sape berminat nak beli peti ais 1 pintu ni... jual murah jer...he3. serius ni...nak ckp yer... bole upgrade sikit... bak kaa abang pasni kita bukak restoran pulak... suka sangat try resepi baru... perut sape yang kenyang...orang diet jadi tukang masak jer... main rase jer...nasibla...



panggang daging rusa guna chefel jer (produk cosway..promosi nampak)


coslow


Kentang Putar


steak daging rusa siap dimakan


No comments:

Post a Comment