Memori Terindah Dalam Hidupku...

Memori Terindah Dalam Hidupku...

Friday, July 9, 2010

Kira BMI Anda



Jika BMI anda :

Kurang dari 18.5 - Kurang berat badan
18.5 - 24.9 - Normal
25 - 30 - Lebih berat badan
30 dan ke atas - Obes


Kalau ikutkan nilai BMI kat atas ni aku sendiri dah lama mengabaikan kesihatan aku...aku dah lama x menjaga berat badan.. kalau perhatikan dalam masa 7 tahun ni berat badan aku naik secara mendadak.mulanya selepas berkahwin..bila aku start jadi suri aku asyik memasak makan kesukaan suami dan anak2.. tapi suami bukanla orang yang pemakan orangnya jadi takut membazir aku akan cuba untk habiskan makanan... akhirnya x sedar pun badan dah semakin naik... yang sempat aku perasan 50 ke 55 ke 65 ke 70 ke 75kg. last sekali selepas melahirkan anak yang ke-3. sekarang tugas aku untuk turunkan berat badan terasa amat sukar..namun aku akan cuba untuk menjayakannya juga.. ikutilah kisah selanjutnya dalam aku menjayakan tugasan ini... hope after raya ni ade perubahan sikit.. Sekarang aku dah berjaya menurunkan 3kg dalam masa sebulan.. hanya dengan mengambil produk herbalife.. aku akan tunjukkan testimoni ini sekirannya berjaya...Amin.


1 comment: