Memori Terindah Dalam Hidupku...

Memori Terindah Dalam Hidupku...

Tuesday, July 13, 2010

demi kakak tercinta....

13/7/2010 .... seperti telah dijanjikan kami adik-beradik seramai 7 orang bersama-sama berada di hospital Ampang untuk menjalani pemeriksaan darah dan sekiranya sepadan doktor akan melakukan blood transplant... namun hasil ujian darah hanya akan diketahui dalam 2 minggu akan datang.. kami hanya mampu menunggu untuk saat itu.. kami telah bertolak dari Kuantan - Muadzam Shah - Ampang... pada 12/7/2010 pada jam 9.30 malam. suamiku memandu kerana hanya dia yang lebih memahami selok belok jalan sekitar ampang tu... tiba di Ampang pada jam 12.30 malam dan kami merayau2 sekitar ampang utk mencari tempat utk menginap.. Akhirnya kami menginap di Hotel Caliber kerana itulah satu2 nya hotel yang paling berdekatan dengan Hospital Ampang sebab kami perlu berada di Hospital pada jam 7.30 pagi... aku menempah 3 bilik dengan menggunakan id aku dapat diskaun sikit... okla.. sekali sekala untuk adik-adik aku.. itula pertama kali amir merasa tido kat hotel.. kelakar jugak tengok dia... pulun dia makan nasi yang aku masak sebelum bertolak tadi sebab dah lapar sgt kot...he3 siap nasha wat video kat dia..he3

Setiba di Hospital kami menunggu kejap sementara nurse2 nak ready...ha sempat lg berposing ni...

mase ambil darah yang paling takut idah...suara dia je yang dengar kat situ...aku jadi yang last sekali sebab nurse tu kata orang yang dah besa biar last sebab xkan takut... coie pulak sampai 3 kali cucuk x jumpa urat darah degil xnak kuar... nasha pulak paling sempoi..kejap jer urat dia dah timbul...

Balik tu...kami singgah kat hotel ambil abang sebab dia x terlibat untuk pemeriksaan darah tu... coie tinggal motor kat hospital sebab nak ajak kami makan satay kajang... jadi kami sumbat jugak sampai muat 8 orang dlm wald tu...kami makan satay sebab coie yang nak belanje... bukan senang ni nak dapat peluang coie belanja..he3...kami makan kejap jer..dah makan teringat nak bawak adik2 aku gi jalan kat one utama...sempat jugak aku rembat baju untuk sarah ngan aqmal.. beli t-shirt kat nasha ngan amir..cian amir baju pun dah x bape elok...klu arwah mak ader mesti xkan jadi gini... aku pulak dok jauh manala nak perasan amir ader baju baru ke x... harapkan orang memangla xleh harap...sempat pulak idah beli perfume untuk hantaran kawen...

Dah penat kami bertolak ke hospital untuk ambil motor coie...hari nak hujan abisla coie ngan motor egos nye... keta masuk workshop pulak... dah setel semua kami bertolak...sampai kat senawang perut dah berkeroncong sebab makan satay je lunch td...sampai kat jempol nampak ader pasar minggu...aku, lina ngan idah turun beli makanan dulu...lina beli kopok ngan air.. aku pulak beli ayam goreng...terkejut makcik yg jual sebab sekali beli RM30 terus...hu3.. masuk je dlm keta aku terus gigit ayam dengan nikmatnya...huh lega bole tenang dah perut kami semua...

aku call wawa jer...order lauk utk malam ni...lepas makan, mandi dan rehat abang jie, lina, idah, nasha dan amir pun bertolak ke Kuantan semula...itula alkisahnya... mungkin pas ni ader lg trip ke Ampang kalau darah kami sepadan untuk didermakan kepada kak Jah..harap aderla yang sangkut...Amin..

No comments:

Post a Comment