Memori Terindah Dalam Hidupku...

Memori Terindah Dalam Hidupku...

Monday, September 22, 2008

Semangat yang hilang...



Aku sibuk menyediakan persiapan untuk hari raya aidilfitri yang akan menjelang... apa tidaknya untuk anak2 memangla diorang seronok..tapi bagi aku hilang semangat semuanya.. masuk tahun ni dah 2 tahun beraya tanpanya disisi..pemergiannya pada 6 Mei 2007 terasa masih baru.. ibu meninggalkan kami semua, aku hanya sempat berjumpa sekejap sahaja kerana tinggal berjauhan dari kampung halamanku..aku kesal kerana masih belum sempat untuk terus berbakti kepadanya..tambahan pulak ayahku lupa pada janjinya..belum sempat setahun pemergianya ibu dia sudahpun beristeri lagi.. aku redha tapi jauh dalam sudut hati aku seakan-akan tidak dapat menerima kehadiran ibu baru yang hanya aku panggil makcik sampai bila2. aku hilang semangat untuk beraya di kampung..aku yakin lebih banyak masa dihabiskan dirumah ibu mertuaku..dah 2 tahun berlalu tapi aku masih rindukan ibu..kedangkala aku aku menangis sendirian..rindu sangat. Andai kalian baca coretan ini...sedekahkanlah Al-Fatihah buat arwah ibu kesayanganku..moga diberkati Allah swt. Terima kasih semua..

Ya Allah, Kau Rahmatilah Kedua Ibu dan Bapaku..Amin Ya Rabbal Alamin...
" Ya Allah,Rendahkanlah suaraku bagi merekaPerindahlah ucapanku di depan merekaLunakkanlah watakku terhadap mereka dan Lembutkan hatiku untuk mereka "

" Ya Allah, Berilah mereka balasan yang sebaik-baiknya, atas didikan mereka padaku danPahala yang besar atas kesayangan yang mereka limpahkan padaku, peliharalahmereka sebagaimana mereka memeliharaku. "

1 comment:

  1. Mutiara Hati Seorang Ibu

    anak-ku...
    aku tahu hatimu menangis
    meneriakan sebuah panggilan untukku
    ..... ibu dimana aku bisa kembali menatapmu!?!

    anak-ku ...
    aku berharap kamu tidak akan pernah tahu
    hatiku teramat perih... anak-ku

    .... bahkan teramat perih

    keadaan yang membuat kita terpisah
    merejam sukma raga aku ibumu...

    tapi percayalah anak-ku
    selama tata surya masih ada menemanimu
    doaku kelak dirimu bahagia anak-ku....

    .....biarpun keyakinan ini ibu
    hanya berani bisikan di sudut hati

    ... tapi percayalah kau anak-ku

    Allah yang menyandang gelar ar-Rahim
    akan senantiasa tahu dan terjaga atas segala kehendak-Nya!

    anak-ku ...
    bila kamu sedih,
    tataplah malam ribuan bintang diatas sana...
    dan hatimu akan mendengar bisikan
    .... aku ibumu yang selalu mendoakanmu !

    ReplyDelete