Memori Terindah Dalam Hidupku...

Memori Terindah Dalam Hidupku...

Thursday, May 5, 2011

Delima wanita berkerjaya

hari ni baru hari pertama aku tinggalkan anak2 untuk keluar berkursus...kali ni mmg lama dari 4hb mei hingga 26 mei 2011. kesian anak2.. b4 cuti sekolah sarah nak exam lg..aku xder utk study bersama2..hope abah dia gantikan tempat aku... kesedihan aku meninggalkan family mmg x tertahan..tapi demi tuntutan kerja aku terpaksa..lgpun kursus CCNA ni mmg bukan senang nak join tambah pulak free...aku dok kat lodge PSA jer... tapi yang bestnya abang dalam diam dah belikan GPS kat aku..so aku boleh balik hujung minggu tanpa keraguan untuk sesat..mlm semalam abg dah test follow aku drive dari banting ke poli shah alam ikut arahan GPS tu.. confirm aku selamat sampai wlupun takut sgt sbb x biasa drive malam.. aku akan balik hujung minggu ngan waktu gap yang ader...siannya anak2.. lg satu hadiah abg... dia dah dapatkan bibik yang baru,...sabtu ni sampai.. ikhlas sebenarnya aku amat terharu... tapi sedih pun ader sbb nak kena berebut lak ngan bibik wat keje rumah... selama sebulan aku uruskan...nampak lg bagus dari org yang uruskan.. tapi byk mudah bila time aku kena kursus dah terjamin anak2 aku kat rumah ader yg jaga sambil hanya diperhati oleh mak mertuaku shj... cume ade sedikit keraguan... bimbang aqmal nak ke sekolah mcm besa..sbb dia nampak sgt happy kat taska ummie tu...sian pulak kat dia...nak hantar tadika pun awal sgt...baru jer aqmal masuk 3 tahun.. insyaAllah tahun depan umie hantar Aqmal ke tadika semula.. bibik kali ni abang kata bangsa melayu... hope better than before bibik from madura yang byk berpura2 tu... malas nak pikir pasal dia dah..suka hati.. hope dia menyesal meninggalkan majikan yg x pernah abaikan hati wlupun hanya seorang bibik...biarla dia tahu langit itu tinggi ke rendah biler dia dpt majikan yang lain...

 Harap sgt bibik yang kali ini ok..sebab dia pun x muda lg..dalam lingkungan 40-an jer.. jadi hope dia lebih matang dari sebelum ni...dapat jaga anak2 aku dengan baik..dah cukup Alhamdulillah...tapi aku try x manjakan sgt bibik baru ni ... kena juga ader undang2... tapi masih boleh diikuti dengan rela hati...hope so...

Esok aku akan drive balik ke muadzam shah... Ya Allah selamatkan perjalanan ku pulang dan kembali berkursus sehingga tamat exam dan lulus & certified from cisco..

No comments:

Post a Comment