Memori Terindah Dalam Hidupku...

Memori Terindah Dalam Hidupku...

Wednesday, May 18, 2011

Berani kerana benar..

Dalam hidup aku selama ni jarang sekali aku drive kereta jauh2 sendiri. kali ni aku terpaksa berdikari sebab tuntutan kerja. Kursus ni hampir sebulan..xkan aku langsung x balik rumah? sian anak2 aku.. so aku wat keputusan untuk berdikari jer..sian jugak kat abang nak pergi balik hantar aku ke Shah Alam ni.. Aku x pernah drive malam sebab aku kurang berani and x confident langsung..silau aku tengok lampu kereta banyak2.. tapi satu malam aku terpaksa drive ke kuantan sebab ade hal yang xleh dielakkan.. jam dah kul 9.30 malam.. aku terpaksa drive sendiri.. biler hal dah setelaku drive semula ke muadzam sebab esoknya sarah nak sekolah.. jam dah kul 11.30 malam. terpaksa beranikan diri sendiri malam2 ni... jalan dah lenggang..cume ade sebiji dua jer.. klu jumpa pun kejap masuk simpang chini la.. ade pun lori slow sgt terpaksa potong... seram bulu roma aku...12.30malam aku hampir sampai depan Politeknik.. pagi td baru jer ada 1 accident depan poli ni yang mana seorang ustazah dari sekolah keratong meninggal depan politeknik berlangggar ngan harrier..arwah pakai viva... sedih betul..dia baru nak masuk ke pagar poli utk kursus..sian.. sesapa yang baca sedekahkan Al-fatihah kepada arwah.. mase lalu depan poli cume aku sorang...seram jugak...biasala terbawak2 macam2 citer..x abis aku membaca dalam hati...alhamdulillah tepat jam 1 pagi aku sampai depan rumah...macam2 perasaan ader... pengalaman aku malam tu terbawa2 sampai aku dah berani berulang alik dari kuantan ke shah alam ke kuantan muadzam.. so aku dah semakin berani memandu sendiri..cuma aku akan pastikan hari masih siang ketika aku melalui highway karak... citer movie skrg ni buat orang lg fobia nak lalu malam2 kat highway tu... tula pengalaman aku memandu sendiri dan semakin tabah menghadapinya...Alhamdulillah

2 comments:

  1. Mmg hebat la kalau bleh pandu memlm.. ninie pun dah lama x traveling jauh sendiri.. makin lama memandu.. patutnya mkin berani.. tp makin takut plak.. hehhe

    ReplyDelete
  2. kalau kita x terdesak mmg takut pun..tapi lah teringat kata2 husband:
    "bila lagi lah nak gunakan kereta tu betoi2..dok pusing muadzam jer..cuba berani sikit.."
    ape lg tercabar sungguh..he3

    ReplyDelete