Memori Terindah Dalam Hidupku...

Memori Terindah Dalam Hidupku...

Thursday, December 16, 2010

2010 bakal berlalu...



Tahun 2010 bakal berlalu... hari ni 16 Disember 2010.. Rasenya ape yang dah kita buat sepanjang tahun ni??? adakah baik? Buruk? hanya kita mampu menilai diri kita... aku sendiri entah ape yang dah aku buat tahun ni.. nak coret dlam blog ni sbg renungan aku mase akan datang.. aku nak imbas kembali detik peristiwa suka dan duka aku sepanjang tahun 2010 ni... Tahun depan anak sulung aku akan melangkah kaki ke darjah 1... dah nak masuk 7 tahun so usia perkahwinan aku juga akan menjelang 8 tahun sebaik 2011 menjelma... banyak dugaan dan cabaran yang ditempuhi.. tapi xla aku nak cerita kisah rumah tanggaaku pulak.. cume sedikit kenangan kerjaya dan hidup aku..

kalau tahun 2009 aku mula menjejakkan kaki ke politeknik muadzam shah... selama 2 tahun banyak jugak peristiwa pahit manis ku lalui...tapi xderla aku ingat sume..aku bukan lg minah diari mcm mase muda2 dulu.. every day aku tulis sekarang aku cume mampu imbaskan kembali ape yang aku lalui..tu pun yang mana ingat jela...

tahun ni impian aku and my hubby sejak kawen tercapai...impian kami nak beli rumah bila usia mencecah 30 tahun... kami beli sebuah daripada orang.. rumah sebuah tapi bukanla besar..cukupla selesa x payah bayar sewa lagi.. bayar mahal sikit pun puas hati sebab rumah sendiri... semua urusan berjaya disiapkan... dah secara mutlak milik kami... aku namakannya lahzie's villa... alhamdulillah..
Rumah kami..old fashion lg.. beli ngan org..tg budjet lain nak ubahsuai...

inila ainul fariha...ni baru 5 bulan

hai! my name is ainul fariha... saya 1 tahun la...

akhir 2009 pada 18 November 2009 aku selamat melahirkan bayi perempuan yang kami ber nama Ainul Fariha... so 2010 ni makin ceria dan huru hara rumah aku... x menang tangan aku.. so abang dah hadiahkan aku seorang bibik... asalkan jangan madu aku terima jer.. so ringanla sikit keje aku kat rumah.. alhamdulillah dia rajin sgt sebab dia mmg orang susah.. lgpun my hubby carikan sendiri x melalui agen... cume aku masih kekalkan masakan aku untuk family aku.. so air tangan aku pengikat suami dan anak2.. yang lain terpaksa halal berhalal.. inila wanita berkerjaya... Alhamdulillah

Cabaran sikit tahun ni sebab mr hubby busy sangat.. memang kami selalu curi mase untuk diluangkan bersama2. kalau dapat p tgk movie berdua tu...memang happy sgt.. kadang2 tinggal jap anak2 sebab nak spend mase only us... tapi okla aku pun sibuk selalu kuar kursus seminggu lamenya.. hidup ini memang perlukan pengorbanan.. kami try untuk bertoleransi jugak.. pahit manis dalam rumahtangga memang biasa.. kami berjaya harunginya ..insyaAllah..

kenduri andak pun tahun ni... adik perempuan last.. tinggalla lelaki 3 orang lagi... nak menghantar duit kena ngumpulla... peluang bercuti ngan abang jie sekeluarga, lina ngan hubby ngan adik2 bujang aku tu... rase seronok dapat bawak diorang bercuti.. walaupun cume cameron highland.. kira okla..ader rezeki lain tahun pulak yer... Alhamdulillah

ni mase kenduri sambut menantu..bersama2 lina ngan kak ina

ade satu perkara yang buat kami adik-beradik susah hati... kak jah (kakak sulong) sakit lukimia.. asyik dok berulang alik ke hospital ampang wat kemo.. hope dia cepat sembuh.. sian tgk anak2 dia terutama alia yang dari kecik dok ngan bibik... sesiapa yang baca blog ni.. harap same2 doakan beliau agar cepat sembuh...thanks moga Allah swt membalas setiap kebaikkan kita...Amin

aku pun dah x berapa ingat sangat maklumla nak imbas setahun punyer citer.. insyaAllah tahun depan kalau ader rezeki nak wat kenduri sikit... tengokla tengah cari mase yang sesuai..

Tahun depan sarah dah nak masuk darjah 1...sibuk prepare barang2 nak masuk sekolah...




No comments:

Post a Comment