Memori Terindah Dalam Hidupku...

Memori Terindah Dalam Hidupku...

Thursday, August 12, 2010

suka duka ramadhan....



hari ni aku tersangatla hepi....pagi jumaat yang indah penuh kedamaian... kursus java hujung bulan ni ditangguhkan sehingga selepas raya... habis segala penyeksaan minda aku..huh3. bukan sebab kena attend course tu.. tp x tahan nak tinggak keluarga di bulan ramadhan yang indah ini.. sesak nafasku hilang serta merta... alhamdulillah.. doaku telah diperkenankan...he3 hari2 aku doa kursus tu batal or tangguh...(jgn marah yer) so aku bole tumpukan kepada keluarga tgk sarah belajar pose... bayangkan kalau mak tinggalkan anak 6 tahuntentu dia sedih sgt... semalam masuk jer keta terus nangis sebab dah lapar sgt.. sampai pening kepala... mujur ader kawan2 dia picikkan kepala.. terus buat permintaan nak makan tu...nak minum ni...aku layan jer.. bawak dia cari air and masak menu kegemaran dia... yang bestnya kelakar pun ader biler berbuka..semua dia makan...sampai kenyang sgt... aku buatkan air bandung + soda... punyer banyak dia minum.. dia cakap "kenapa air ummi buat ni sedap sgt?" aku jawab: "ler selama ni sarah xtau ke ummi buat air memang sedap? itula nikmatnya berbuka bila kita berpuasa...." sambung aku dan dia gelak tanda sgt setuju...tula cabaran seorang ibu... mendidik bukanla semudah yang dibicarakan... kena tau nak jawab persoalan anak2... aku dapat mempelajari sesuatu: itula kasih sayang seorang ibu yang tiada nilainya... hmmm... sehingga sekarang aku rindukan belaian ibu... al-fatihah.


2 comments:

  1. wah2..rajinnya lah memasak.. mesti letih tapi puas hatikan..ingat plak zaman kita kat kolej dulu..selalu je gi mencari lauk buka posa... Lah, letaklah shoutbox kat blog lah ni..bleh tinggalkan pesanan kat blog nanti...:)

    ReplyDelete